Kolege ovo su vam pitanja koja sam prikupila sa foruma, i neka koja sam sama izvadila jer ih smatram bitnima za ispit.
Odgovori su povrsni, treba proci literaturu koja je predvidena za predmet, ali je dovoljno samo ta pitanja nauciti...
Ugl. ispit vam je usmeni, musa je ok, ne maltretira / naravno ako znate... ne treba vam puno vremena za nauciti, jedno tjedan dana i manje (ovisno o mogucnostima). Pitala je mene i kolegicu sto je e-uprava, digitalna podjela, faze e uprave i domene valdavine. nije skrta na ocjenama. Na predavanjima vam da zadatak da se ocjeni neka od zupanija po izboru po bengemanovom izvjescu, ali iskreno nisam sigurna kolko je to bitno da se napravi jer mislim da nas nije kontrolirala uopce.... Sretno!!
1. Što je e-uprava? +
E-uprava je način korištenja IKT na način koji to povećava :
-učinkovitost, kvalitetu, brzinu, ekonomičnost, transparentnosti, odgovornosti, efikasnost,
-razvoj i razmjena informacija, (info.

info.)
-povjerenja u vlast,
-obrazovanje politike,
-smanjuje se birokracija
-poboljšavanje teh. infrastrukture,
-jača ekonomsku moć zemlje, ($)
-online pružanje usluga, informacija.
-niz upravnih aktivnosti koje se odvijaju putem digitalnog procesa – interneta između (građana-privatnog sektora i uprave)
-SVRHA: osigurati građanima informacije i usluge javne uprave na što efikasniji, sigurniji , ekonomičniji način.
2. Koji su utjecaji e-uprave na javnu upravu? – West +
-mijenja okolinu djelovanja službi,
-usmjereno na građane, samoposluživanje,
-mijenja način rada, nove vještine, informacija=javni resurs, timski rad, umreženost - okoline
3. Koje su evolucije postojale tokom razvoja e-uprave? +
-tehnička, menadžerska i upravna.
4. Faze razvoja e –uprave? – Brown +
a) faza oglasnog prostora,
b) faza djelomičnog pružanja usluga,
c) faza portala – one stop shop,
d) faza interaktivne demokracije (personalizacija, primjedba/odgovor).
5. Suvremene upravne doktrine? +
NJM-uvođenje tržišnih kriterija u djelovanje javne uprave (3E).
Dobra vladavina – usmjerenost prema građanima, otvorenost, sudjelovanje, odazivost…
6. Koje su 4 domene vladavine i javne uprave? !
a) socijalni i ekonomski programi koje država provodi – promoviranje ekonomskog prosperiteta
b) odnos s građanima – usluge javnosti, samoposluga,►
c) unutarnji odnos,►◄
d) međunarodni odnos – s okolinom.

7. Koje su razine korištenja interneta za pružanje usluga? +
a) minimalna razina - samo informacija,
b) poboljšana razina – zakoni, informacije, pitanja,
c) razina interakcije – skidanje dokumenata,
d) razina transakcije – izražavanje mišljenja, $

$
e) umrežena razina – jedinstveni šalter, jedinstvena e-uprava.
8. Što je to Bengemanov izvještaj? +
Bengemanov izvještaj mjeri se parametrima. Njime se mjeri informatiziranost javne uprave. Stupnjevi su : 0. – Nema informacija, 1. – Informacija, 2. – Jednosmjerna inforamcija, 3. – Dvosmjerna informacija, 4. Transakcija.
9.Koji su preduvjeti za stvaranje kvalitetne e- uprave od stane potražnje (građana)i ponude(javne uprave)? +
Potražnja (građani)
-korisno, sigurno i pristupačno, vještine.
Ponuda (javna uprava)
-investicije, javni službenici, koordinacija, vodstvo, pravni okvir, uključenost javnosti, partnerstvo, ICK infrastruktura…. $,


, ⇧, ⇑⃣, ⇄
10. Koja su tri osnovna preduvjeta za e-upravu i kako se mjeri? +
a)ljudski kapital – indeks ljudskog kapitala,


b)umreženost (povezanost) – indeks umreženosti,
c)tehnološka infrastruktura – indeks tehnološke infrastrukture. T.I.
11. Što je to digitalna podjela? +
Digitalna podjela je jaz između onih koji imaju pristup internetu i onih koji ga nemaju, između onih koji koriste prednosti nove tehnologije i onih koji ne koriste.
a)
Globalna - između razvijenih i nerazvijenih zemalja,
b)
Društvena – između ljudi koji imaju pristup internetu i onih koji nemaju ,
c)
Demokratska – između onih koji koriste prednosti i onih koji ne koriste.
12. Mišljenja u odnosu budućnost vezano za digitalnu podjelu? +
Pesimisti, Optimisti, Skeptici(nema bitnog utjecaja).
13. Navedi neke indikatore digitalne podjele prije i sada, što je to digitalna difuzija? +
Digitalna difuzija je podjela između zemalja koje su pri samome vrhu i onih koje su na samome dnu.
Novi indikatori su BNP, stupanj urbanizacije, stupanj korupcije, broj računala i broj telefonskih linija.
Stari indikatori su dostupnost i pristupačnost internetu, kvalitetna informacijska tehnologija, obrazovanje i korištenje interneta.
Međunarodna telekomunikacijska unija je izradila indeks digitalnog pristupa koji je po globalnoj ljestvici rasporedio zemlje visokog, višeg, srednjeg i niskog razvoja.
14. Europska povelja prava građana u društvu znanja? !
-
pravo na pristup, online participaciju, online informaciju, savjetovanje putem ICT, obrazovanje.
15.E-Hrvatska ? !
Središnji državni ured – poboljšana tehnološka osnova, edukacija stanovništva i poboljšana usluga.
16. Komunikacija u upravi i komunikacijski sustav, komunikacijski kanali komunikacijska mreža? +
Komunikacija u upravi je ukupnost sredstava i metoda kojima se prenose informacije unutar organizacije između ljudi.
Komunikacijski sustav – elementi su pošiljatelj, primatelj, sadržaj, sredstvo i tijek slanja informacije.
Razmjena informacija između ljudi i sredstava i organizacije i okoline.
Komunikacijski kanal je dio kom. sustava kojim se osigurava prijenos podataka prijenosnim putem.
Komunikacijska mreža je jedan od kom. sustava kojim se poruka prenosi od izvora (pošiljatelja) do primatelja.
17. Što je to tehnologija, tipologije tehnologije? +
Tehnologija je ukupnost materijalnih sredstava, znanja (informacija) i vještina (način rada).
Svrha utjecati na objekt da se promjeni nj.karakteristika.
Tipologije tehnologije (stupanj međuovisnost, stupanj rutinizacija, tehnička kompleksnost).
Razvojne faze tehnologije: manufakture, industrijska revolucija, fordizam, informacijska tehnologija.
18. Tko su korisnici u e-upravi koji su pravci korištenja e –uprave? +
Korisnici e-uprave su: građani, privatni sektor i uprava.
Pravci korištenja e-uprave su: G2C, G2B, G2G, IEE
19. Načela e – uprave, preduvjeti e-uprave? !
Učinkovitost, transparentnost, djelotvornost, interoperabilnost, usmjerenost na građane, rad mjerljiv, elektroničko umjesto papirnog poslovanja.
Preduvjeti: pristupačnost informacija, osposobljavanje građana i javnih službenika, država potiče korištenje
20. E- građani? +
Cilj je omogućiti građanima da na jedno mjestu mogu komunicirati sa javnim sektorom, na jednome mjestu objediniti sve informacije ministarstava, d.u.o., javnih ustanova….
Tri glavne sastavnice su središnji državni portal, osobni korisnički pretinac, nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav.
21. Koji su najčešće navođeni razlozi za nekorištenje javnih usluga putem interneta? +
Neinformiranost, navika na tradiciju, nedostatak tehničkih uvjeta, nedostatak znanja, procedura komplicirana za drž. Službenike.
22. Provedbeni ciljevi strategije? !
Izgradnja temelja ele. uprave – računalna i komunikacijska infrastruktura, podatkovna osnovica, ljudski kapital, dostupnost električnih usluga.